Kolektivní mužská představivost dává přednost ženám na sedadle spolujezdce. Přitom už v minulosti existovaly a stále existují ženy, které jsou schopné být v autě stejně zdatné jako muži a s chutí si zasoutěžit. Historie je plná žen, které propadly vůni benzínu a uměly pořádně sešlápnout plynový pedál.
HELLÉ NICE
Průkopníkem v soutěžích žen byla Francouzka Helle Nice, narozená v roce 1900, která se objevovala jako závodnice v letech 1928 až 1939. Její skutečné jméno bylo Mariette Heléne Delangle a byla mnohem více než jedna z nejlepších řidiček závodních automobilů. Hellé byla stejně úspěšná jako modelka a tanečnice.
V roce 1929 se stala vítězkou Grand Prix na Autodrome de Montlhéry, když řídila vůz Oméga-Six. Ve stejném roce a na stejném okruhu zajela rychlostní rekord ve voze Bugatti.
To ji dalo příležitost závodit s touto značkou vozu a brzy se jí přezdívalo „Královna Bugatti“. Ettote Bugatti byl velice pokrokový, když svěřil jeden ze svých vozů ženě.
V roce 1936 zažila závodnice nepříjemnou událost. Při Velké ceně San Paula v Brazílii, kdy jela na třetí pozici s vozem Aston Martin, měla nehodu a byla těžce zraněná. Přesto v závodění pokračovala až do válečných let, kdy ukončila kariéru.
JUTTA KLEINSCHMIDTOVÁ
Zajímavý je příběh velmi nadané německé řidičky, která se narodila v roce 1962 a je známá svými úspěchy v terénních závodech. Po studiích začal pracovat v BMW a poprvé závodil v roce 1987 na Egyptské rallye, ale na motocyklu. Její závodní kariéra je však neoddělitelně spjata se závodem s Dakarem, kde krátce závodila na motocyklu BMW v letech 1988-1994, poté přešla k automobilům.
Na Dakaru v roce 1995 se umístila na 12. místě na palubě Mitsubishi Pajero a v roce 1999 získala s japonským terénním vozem třetí místo. Ale nejzajímavější bylo její vítězství v roce 2001, první a jediná žena, která kdy dokázala tento závod vyhrát. V roce 2002 skončila druhá a v roce 2005 byla třetí na stupních vítězů s vozem Volkswagen Touareg. Tyto úspěchy jí vynesly čestné místo v žebříčku nejlepších řidičů závodních automobilů.