Proč se (ne)dat na podnikání

Lidé jsou v mnoha ohledech různí. A proto každému vyhovuje něco jiného, ať už je řeč o čemkoliv. Platí to pro cokoliv, co nás jenom napadne, zaměstnání nevyjímaje. Zatímco někdo preferuje nepříliš finančně zajímavý, ale zato dostatečně jistý život v pozici zaměstnance, někdo jiný se raději ‚odváže‘ a dá se raději na soukromý byznys, tedy na nejistotu provázenou více nadějemi. A každému se může jeho představa o životě splnit.

podané ruce

Ovšem vzhledem k tomu, že je soukromé podnikání provázeno celou řadou nejistot, je potřeba, aby se člověk nejprve náležitě připravil, než se na takový byznys vrhne. Protože se tu může leckdy leccos zvrtnout, a je samozřejmé, že se to zkomplikuje především tomu, kdo nepočítá s různými eventualitami, jež mohou podobné počínání provázet.
Takový byznys musí pochopitelně v první řadě vynášet. Podnikatel se nemůže spoléhat na to, že nebude-li se mu dařit, někdo mu přispěje, aby se těžké doby podařilo přečkat. Podnikatel je tu na to sám a musí tak vědět, co si počne, pokud by mu nebyl osud příznivě nakloněn.
Je ovšem logické, že nejlépe v tom právě vyřčeném obstojí ten, kdo podniká v něčem, čemu dobře rozumí, v čem je zdatný. I když se i někomu takovému může život notně zkomplikovat, je přece jenom schopný profesionál v nesporné výhodě před tím, kdo není pevný v kramflecích.

elegantní podnikatel

Ovšem ani to nestačí. Podnikatel musí nejenom rozumět svému oboru, ale musí mít také podmínky pro to, aby se tím uživil. Co je platné, že se někdo vyzná a může nabízet něco naprosto dokonalého, pokud tak činí někde, kde se tím nedá uživit, případně když se pustí do něčeho, co nemá naději na zajištění poptávky? Neuspěje ani ten, kdo by chtěl dejme tomu prodávat chlévskou mrvu obyvatelům megapole, kde nikdo nemá ani miniaturní zahrádku, natož pole, a je nesmyslem nabízet dejme tomu opisování dokumentů, je-li každému z potenciálních klientů k dispozici kopírka, s níž podobný písař nemůže soupeřit.
Prostě to chce hlavně myslet. A radši se do ničeho nepouštět, nemá-li to budoucnost.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Share on facebook
Sdílet na Facebooku